onsdag 4 mars 2009

Shoppa är kul näthandla smidigast


I dag har vi varit i Linköping och shoppat. Egentligen var målet med resan att hämta fina bilder på Molly hos fotografen Johnny Heneståhl på Fotofolket. En fotograf som tar otroligt bra och annorlunda bilder. Kan jag rekommendera varmt.

Hur som helst, när vi ändå var i Linköping passade ju en tur till Ikanohuset väldigt bra. Speciellt eftersom morfar var med och kunde passa barnbarnen. Det är guld att ha honom. Tack för att du finns!

I huvudet hade jag tänkt ut en massa jag hade velat handla, men när man väl är iväg så går tiden så fort och orken sinar och man hinner kanske hälften av det man hade tänkt. Det är likadant varje gång.

Men så kom jag på mig själv att tänka; det kan jag handla på nätet och det kan jag också handla på nätet. Och visst, det är ju så smidigt. I lugn och ro kan jag sitta i soffan med täcke över mig och datorn i famnen och bläddra bland sidorna fram och tillbaka och slutligen slå till. Smidigt! Framför allt har jag upptäckt att det är mycket smidigare att handla över nätet sedan man fick barn. Numera är det inte bara att åka iväg utan det krävs noga planering. Bara det tar ju på krafterna.

Nåväl, jag fick tag i lite smått och gott. Ljus, till exempel, damp ner i korgen. Jag har ju hundrafemtioelva ljus att tända så det går åt ett gäng värmeljus varje kväll. Glasburkar köpte jag som jag tänkte ha till sylt, äppelmos och lingon. Lite finare att sätta fram på bordet. Lite zinkkrukor fick jag tag på också. Och förvaring till alla leksaker.

Nu ska jag titta på återstoden av Semestersvenskar. Och drömma mig bort till Thailand.

Kram Linda

1 kommentar:

  1. Just det. det var den fotografen. Vill med gå dit. han tar fantastiska bilder. Blev bilderna bra på Molly?
    Vad kul att ha hittat dig här.
    /Jessica

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda