måndag 30 mars 2009

Full av pedagogik


Mina små tjejer sov när jag kom hem och jag tänkte; vad jag älskar dem.

I kväll har jag varit på föreläsning av Nannypedagogerna. En av tjejerna har varit med på tv med programmet Nannyjouren. Själv har jag aldrig sett det, hade väl inte barn då. Man får sig alltid en fundering hur man är mot sina barn när man lyssnar på pedagoger. Man försöker ju alltid göra sitt bästa. Det jag framför allt tog med mig var att man ska se sitt barn, bekräfta det och ge dem självkänsla/självförtroende. Och man ska vara så mycket som möjligt med dem och inte aktivera dem hela tiden. Barn vill oftast efter en hel dag på förskolan bara vara hemma och mysa och umgås. Behöver inte ha någon aktivitet varje kväll.
"Alla är inte kapplöpningshästar, en del är sköldpaddor" sa Nannypedagogerna. Jag är en sköldpadda då. Jag kan inte stressa och mår absolut inte bra av att alltid ha något att göra. Mitt motto är att ta det lugnt och göra det man känner för. Har jag inte lust att städa struntar jag i det. Vill jag äta godis och fika en dag gör jag det. Annars vore livet bra trist. Man ska ha det så bra som möjligt.
Kram Linda

1 kommentar:

  1. Vilka fina tjejer du har! Och gardinerna blev ju kanon! Du kan få sy lite åt mig. :)



    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda