lördag 2 maj 2009

Storstädning av altanen och röding vid Vättern

Vilken helg vi har och vilket skönt väder. I kväll ska vi grilla med mormor och morfar. Det tillhör liksom det här vädret. Vi ska sitta på vår nystädade altan. I går storstädade vi uterummet och möblerade om lite. Vi har en bärande balk i mitten av uterummet, vilket gör det väldigt svårt att möblera. Möblerna får vi ha antingen till vänster eller höger om den. Nu ställde vi bord och stolar längst in så vi har mer utrymme när vi kommer ut till altanen från vardagsrummet. Hur som helst är jag jätteglad att vi har uterummet. Det är guld värt sådana här dagar.
Sagas smultron är en av de få växter vi kan ha på den varma altanen. Lite längre fram mot sommaren ska jag plantera tomatplantor i kruka. Man vill ju ha något grönt i uterummet. Vanliga växter går inte att ha i värmen.
På tal om varm altan, blockljusen jag har i lyktorna smälter i värmen. På sommaren går det inte att ha sådana. Jag har dock ställt dem i ett hörn längst in så inte solen kommer åt dem.
Efter städningen i går lämnade vi barnen till farmor och farfar och gick ut och åt mat. Vi satt vid Vätterns strand och vad passade bättre än smörstekt vätternröding. Det var hur gott som helst och det var sååååå skönt att bli servad i stället för att själv serva.
Nu ska jag ta hand om en trött ettåring som står här bredvid och skriker 'mammmma'.
Ha det gott i kvällssolen.
Kram Linda

1 kommentar:

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda