söndag 3 maj 2009

Loppisrunda

I dag åkte vi runt bygden för att kolla alla loppis som finns längs vägen. En sådan runda har jag aldrig varit på och det var riktigt roligt och mycket kunde man fynda. Egentligen var jag på jakt efter en trådkorg och på det sista loppiset vi var stod det en korg och väntade på mig. Det var roligt.
Trådkorgen har jag tänkt att ha kuddar och täcken i, som vi har när vi myser i soffan. Eller så kanske den fylls med leksaker som alltid har en tendens att hamna utspridda i vardagsrummet. Korgen var inte till salu först men jag lyckades övertala loppis-damen att sälja den för 150 kronor.
En fin glasburk med lock blev det. I den kan man ha vad som helst. Just nu ska jag ha cornflakes i den. 40 riksdaler kostade den.
En liten mjölk-kanna för 150 kronor. Förra året köpte vi en gammal trädgårdspump, som vi gjort i ordning. Vid den är det ganska tomt. Den här kannan med en blomma i ska stå bredvid den.
En kruka för 20 kronor. Den var ju vit, så den är väl alltid användbar i det här hemmet. :)
Ett Höganäs-fat för 15 kronor. Kanske kan ha den som ljusbricka eller kakfat. Vi får se.
Det var dagens roliga utflykt, som jag kan rekommendera. Finns mycket roliga fynd man kan göra och många roliga människor att möta. Jag ville så gärna ha en trådkorg och döm om min förvåning när jag väl fick tag på en.
Kram Linda

1 kommentar:

  1. Det var fina saker ni hittade på loppisrundan mjölkkannan vart jag avundsjuk på ,jag tycker det är rätt så roligt med loppis. Vi kan åka någongång ihop i sommar
    kram Farmor

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda