onsdag 29 april 2009

Blommor och plantering

Nu har vi börjat plantera lite, jag och Saga. Hon vill ju gärna hjälpa till naturligtvis och det får hon ju. Till att börja med ska vi plantera en zinkkruka som vi ska ha på trappen. Men än så länge är det ju kalla nätter så man bör ta in blommorna, sa Blom-Lotta. Så det är väl bäst att göra som hon säger. I morgon ska hon försöka få tag i fina, vita penséer till mig. Hoppas hon får tag på några, det börjar tydligen bli ont om dem nu.
Så här blev resultatet. Dessa växter ska blomma hela sommaren, sa Blom-Lotta. Det får vi väl hoppas då. :)
Min lilla söta dotter vill ju gärna hjälpa till. Här hjälper hon mamma att fylla jord i zinkkrukan.
Saga var ute själv i trädgården en stund, efter ett tag kom hon in och visade sin alldeles egna lilla plantering. "Den har jag gjort själv" sa hon stolt. Lilla hjärtat.

När vi var och köpte jord såg hon en mini-kratta och en mini-spade som hon gärna ville ha. De var så söta att mamma inte kunde motstå att köpa dem. Dessutom är hon så duktig och aldrig gapar och skriker om att hon vill ha saker. Säger jag nej accepterar hon oftast det och då är det roligare att köpa saker åt henne.

Det ska bli fortsatt fint väder. Härligt! I morgon är det valborgsmässoafton. Vi får se om vi får se någon eld, eller om det blir eld-förbud. Hur som helst vet jag inte om mina barn orkar med firande så sent på kvällen. Vi får se. Vi ska äta något gott i alla fall. Passar det går vi till valborgsmässofirandet i hembygdsgården. Ha en skön kväll och en fin morgondag.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda