fredag 3 april 2009

Shoppingdag


I dag har vi varit och handlat. Barnen har fått nya vårjackor och lite uppfräschning i garderoben. Mormor tyckte att de redan har en massa kläder, själv tycker jag att jag inte handlar så ofta till dem. Men när jag går och tittar på alla kläder skulle jag verkligen kunna handla ihjäl mig åt dem. Finns mycket fint. Till mig själv handlade jag vårskor. Och så lite påskpynt, så nu är shoppingtarmen nöjd för denna månad.
När vi är iväg och handlar brukar vi alltid äta på McDonald's och jag inser att vi inte är särskilt insatta i menyer och val på detta ställe. Jag har aldrig varit särskild förtjust i McDonald's och kommer aldrig att bli heller. Men det stället passar bra när man bara vill ha något i magen snabbt och smidigt. Jag beställde två Happy meal.
- Hur vill du ha dem, frågade tjejen.
- Vad kan man välja bland, frågade jag.
Hon såg uppriktigt sagt förvånad ut över att jag inte visste det.
Nåväl, när vi hade bestämt innehållet skulle jag ha Lilla menyn.
- Med en mellan-pomme, sa jag.
- Ska du ha två brickor med pomme, för det är redan en mellan i, sa hon.
- Jaha, sa jag, då blir det bra med den.
Så hemma är jag i den världen... Skratt... Har aldrig förstått det stora med McDonald's. Undra vad den tjejen tänkte om mig...
I morgon ska jag nog visa er lite påskpynt. Men jag pyntar inte jättemycket, utan mer sparsmakat.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda