lördag 28 februari 2009

Pepparkakshuset räddas från rivning


Till jul gjorde vi och vår treåring pepparkakshus, som vi dekorerade fint med tomtar och bomull som snö. Efter jul hade jag inte hjärta att slänga det. Och fortafarande står det på diskbänken på en bricka. Sagas första pepparkakshus som hon själv varit med och dekorerat kan jag ju bara inte slänga. Så nu får den nog ta plats i förrådet istället. Nu ska jag beställa påskpyssel som hon ska få dekorera med. Och lite vårliga blommor ska nog få plats på bänken istället.

Jag tycker det ska finnas en själ i inredningen. Det ska synas vem som bor och har inrett sitt hem. Har man små barn så ska de definitivt få vara med och pyssla och pynta hemmet med sina saker. Kan ju bara tänka mig hur min julgran ska dekoreras av mina barn jularna framöver... Fast det är lite charmigt det också.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda