söndag 1 november 2009

Härlig all helgons dag

I går hade vi en härlig lördag, vilken höstdag. Trots att vi går mot kallare och mörkare tider kan jag inte annat än njuta av den här årstiden. Med bra kläder är det skönt att vara ute och mysigt att tända alla ljus när man kommer in. Dessutom är det dags att pynta inför julen snart. Jippi, åh vad jag längtar. I min pappas skog är det väldigt vackert och välskött. Därför hade min syster bestämt träff med sin arbetskamrat tillika fyra årstider-bloggaren Lotta. Hon fotograferade Annas döttrar, Agnes och Alma, i skogen. Vi ska ge mamma och pappa ett fotografi i julklapp så mina barn fick också vara med på ett litet hörn. Molly tyckte inte det var så där jättekul, men några bra bilder blev det.
Efter det grillade vi korv och åkte fyrhjuling. Riktigt skönt!

När första snön kommer ska vi åka hit på kvällen och åka pulka efter fyrhjulingen, grilla korv och dricka varm choklad. Härligt!

Jag är en av alla dem som följer Lottas blogg. I går träffade jag henne i verkligheten för första gången. Men eftersom jag läser om hennes liv, tankar och projekt känns det nästan som om man "känner" henne. En jättegullig tjej!

Nu ska jag storstäda Sagas rum och kanske måla möbler om jag hinner!
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. jättefina saker du har,, har mailat dig några gånger men är inte säker på om det gått fram är lite intresserad av dina alster VH mya

    SvaraRadera
  2. Nej du har så rätt för vitt är det svårt att få det :-) Har varit inne och snokat och hoppats få se mer/nya alster som du och din man fixat, har ni något på jultemat på lut månne? Kramar i massor
    Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill ge en kommentar. Kram Linda